مرزا غالب کا دو سو پندرھواں یوم پیدائش
غالب کا اپنے بارے میں دعویٰ تھا Ú©Û
Ûیں اور بھی دنیا میں سخنور بÛت اچھے
Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û ØºØ§Ù„Ø¨ کا ÛÛ’ انداز بیاں اور
اور ÛŒÛ Ø¯Ø¹ÙˆÛŒÙ° ایسا Ú©Ú†Ú¾ غلط بھی Ù†Ûیں تھا، اس لیے Ú©Û ØºØ§Ù„Ø¨ Ú©Ùˆ مشکل سے مشکل موضوعات Ú©Ùˆ Ù†Ûایت سادگی اور سلاست Ú©Û’ ساتھ بیان کردینے Ú©Û’ ÙÙ† پر کمال Øاصل تھا۔
غالب Ú©Û’ بارے میں عبادت بریلوی لکھتے Ûیں:غالب زبان اور Ù„Ûجے Ú©Û’ چابک دست Ùنکار Ûیں۔ اردو Ø±ÙˆØ²Ù…Ø±Û Ø§ÙˆØ± Ù…Øاورے Ú©Ùˆ اس Ø·Ø±Ø Ø¨ÛŒØ§Ù† کرتے Ûیں Ú©Û Ø§Ø³ Ú©ÛŒ سادگی دل میں اتر جاتی ÛÛ’Û”
عبدالرØمن بجنوری Ù†Û’ Ú©Ûا تھا Ú©Û: Ûندوستان Ú©ÛŒ الÛامی کتابیں دو Ûیں ایک وید مقدس اور دوسری دیوان غالب۔
غالب Ù†Û’ اپنے دور میں روایت Ù¾Ø±Ø³ØªØ§Ù†Û Ø§Ù†Ø¯Ø§Ø² Ùکر پر اپنے اشعار Ú©Û’ ذریعے شدید ضربیں لگائیں۔
اول تو ان کا دور Ù†Ûایت منتشر اور غیر مستØÚ©Ù… تھا، دوسرے انÛÙˆÚº Ù†Û’ اپنے دور Ú©ÛŒ شعوری Ø³Ø·Ø Ø³Û’ بÛت بلند اور اعلیٰ Ø³Ø·Ø Ú©Û’ سوالات اÙٹھائے تھے، اس لیے انÛیں اپنے دور میں ÙˆÛ ØªÙˆØ¬Û Øاصل Ù†Û Ûوسکی، جو ان کا ØÙ‚ بنتا تھا۔
غالب Ù†Û’ جب شعور سنبھالا تو دیکھا Ú©Û Ø§ÛŒÚ© طر٠پرانی تÛذیب مٹ رÛÛŒ ÛÛ’ اور اس Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ø¬Ø¯ÛŒØ¯ تÛذیب اور تعلیم اپنی جڑیں مضبوط کررÛÛŒ Ûیں۔
یوں انتشار اور آویزش Ú©Û’ اس دور میں اÙÙ† Ú©Û’ شعور میں تشکک پسندی Ú©Ùˆ خاصی تقویت ملی۔ جس کا اظÛار گاÛÛ’ بگاÛÛ’ ان Ú©Û’ اشعار Ú©Û’ ذریعے Ûوتا رÛا۔
مثال Ú©Û’ طور پر چند اشعار ملاØØ¸Û Ú©ÛŒØ¬Ø¦Û’Û”
Ûیں آج کیوں ذلیل Ú©Û Ú©Ù„ تک Ù†Û ØªÚ¾ÛŒ پسند
گستاخی ÙØ±Ø´ØªÛ Ûماری جناب میں
زندگی اپنی جب اس شکل سے گزری غالب
ÛÙ… بھی کیا یاد کریں Ú¯Û’ Ú©Û Ø®Ø¯Ø§ رکھتے تھے
ÛÙ… Ú©Ùˆ معلوم ÛÛ’ جنت Ú©ÛŒ Øقیقت لیکن
دل Ú©Û’ خوش رکھنے Ú©Ùˆ غالب ÛŒÛ Ø®ÛŒØ§Ù„ اچھاÛÛ’
غالب Ú©Û’ اشعار Ù¾Ú‘Ú¾ کر بارÛا ÛŒÛ Ø§Øساس Ûوتا ÛÛ’ Ú©Û Ø²Ù†Ø¯Ú¯ÛŒ خوشی اور غم زندگی Ú©Û’ ساتھ ساتھ چلتے Ûیں اور زندگی Ú©Ùˆ بÛر صورت قابل٠قدر سمجھنا چاÛئیے۔ اس نکتے Ú©ÛŒ وضاØت غالب Ù†Û’ اپنے بعض خطوط میں بھی Ú©ÛŒ ÛÛ’Û”
غموں Ú©ÛŒ شدت سے بچنے Ú©Û’ لیے غالب Ù†Û’ ÛŒÛ Ø±Ø§Û Ù†Ú©Ø§Ù„ÛŒ ÛÛ’ Ú©Û Ø¢Ø¯Ù…ÛŒ رند مشربی اور آزادی اختیار کر Ù„Û’ØŒ ØªØ§Ú©Û Ø§Ù† Ú©ÛŒÙیات سے متاثر Ûونے Ú©Û’ بجائے ان Ú©Ùˆ سمجھنے Ú©ÛŒ کوشش کرسکے۔ مثال Ú©Û’ طور پر غالب Ú©Ûتے Ûیں
Ù†ØºÙ…Û Ûائے غم Ú©Ùˆ بھی اے دل غنیمت جانیے
بے صدا Ûوجائے گا ÛŒÛ Ø³Ø§Ø² Ûستی ایک دن
قید Øیات Ùˆ بند غم اصل میں دونوں ایک Ûیں
موت سے Ù¾ÛÙ„Û’ آدمی غم سے نجات پائے کیوں
ایک Ûنگامے Ù¾Û Ù…ÙˆÙ‚ÙˆÙ ÛÛ’ گھر Ú©ÛŒ رونق
نوØÛ ØºÙ… ÛÛŒ سÛÛŒ Ù†ØºÙ…Û Ø´Ø§Ø¯ÛŒ Ù†Û Ø³ÛÛŒ
اسی Ø±Ù†Ø¯Ø§Ù†Û Ù…Ø²Ø§Ø¬ÛŒ کا Ù†ØªÛŒØ¬Û ØªÚ¾Ø§ Ú©Û Ø¹Ù…Ù„ÛŒ زندگی میں غالب خوش باش انسان تھے۔ Ø®ÙˆØ§Ø¬Û Ø§Ù„Ø·Ø§Ù Øسین Øالی Ù†Û’ انÛیں Øیوان ٠ظری٠کا لقب دیا تھا۔
اسی آزاد مزاجی Ù†Û’ انÛیں اس قابل بنایا تھا Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ù†ØªÛائی Ú©Ù¹Ú¾Ù† Øالات میں بھی Ø²Ù†Ø¯Û Ø¯Ù„ÛŒ کا دامن Ù†Ûیں چھوڑتے، ÙˆÛ Ø·Ù†Ø² Ùˆ Ù…Ø²Ø§Ø Ú©Û’ انداز میں ایسے ایسے سوالات اÙٹھاتے Ûیں Ú©Û Ø¬Ù† Ú©Û’ جوابات پر پورا کا پورا دÙتر رقم کیا جاسکتا ÛÛ’ØŒ مثال Ú©Û’ طور پر چند اشعار ملاØØ¸Û Ú©ÛŒØ¬Ø¦Û’Û”
ÛÙ… Ú©Ùˆ معلوم ÛÛ’ جنت Ú©ÛŒ Øقیقت لیکن
دل Ú©Û’ خوش رکھنے Ú©Ùˆ غالب ÛŒÛ Ø®ÛŒØ§Ù„ اچھا ÛÛ’
کیا ÙˆÛ Ù†Ù…Ø±ÙˆØ¯ Ú©ÛŒ خدائی تھی
بندگی میں مرا بھلا Ù†Û Ûوا
جانتا ÛÙˆÚº ثواب طاعت وزÛد
پر طبیعت ادھر Ù†Ûیں آتی
غالب Ù†Û’ Ùارسی زبان میں بھی اشعار Ú©ÛÛ’ Ûیں لیکن اردو شاعری Ú©Ùˆ دنیا بھر میں پذیرائی ملی۔ آج انڈیا میں دیوان غالب Ú©ÛŒ دیوناگری رسم الخط میں اشاعت اردو رسم الخط میں اشاعت Ú©ÛŒ تعداد سے Ú©Ûیں Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø¨Ú‘Ú¾ Ú†Ú©ÛŒ ÛÛ’Û”
غالب Ú©ÛŒ آزاد منشی، Ø±Ù†Ø¯Ø§Ù†Û Ù…Ø²Ø§Ø¬ÛŒ اور جدید تشبیÛات Ùˆ تراکیب Ú©Û’ برمØÙ„ استعمال Ù†Û’ ان Ú©Û’ طرز سخن Ú©Ùˆ ایک ایسا دوام بخشا Ú©Û Ø¢Ø¬ بھی ان Ú©Û’ اشعار میں Ø´Ú¯Ùتگی کا اØساس موجزن نظر آتا ÛÛ’Û”
بقول رشید اØمد صدیقی: مجھ سے اگر پوچھا جائے Ú©Û Ûندوستان Ú©Ùˆ Ù…ØºÙ„ÛŒÛ Ø³Ù„Ø·Ù†Øª Ù†Û’ کیا دیا، تو میں بے ØªÚ©Ù„Ù ÛŒÛ ØªÛŒÙ† نام لوں گا غالب، اردو اور تاج Ù…ØÙ„Û”
غالب اپنی زندگی Ú©Û’ آخری دور میں سخت کسمپرسی کا شکار رÛÛ’ اور انÛÛŒ Øالات میں ان کا انتقال Ûوا۔
ÛŒÛ Ù„Ø§Ø´Ù Ø¨Û’ Ú©ÙÙ† Ø§Ø³Ø¯Ù Ø®Ø³ØªÛ Ø¬Ø§Úº Ú©ÛŒ ÛÛ’
ØÙ‚ مغÙرت کرے عجب آزاد مرد تھا
ڈان نیوز