برتری کا خبط
[
Editor ] 08-01-2013
Total Views:754
آج Ú©ÛŒ دنیا میں Ø¯Ø±Ù…ÛŒØ§Ù†Û Ø·Ø¨Ù‚Û Ûر Ù…Ø¹Ø§Ø´Ø±Û Ú©ÛŒ ریڑھ Ú©ÛŒ ÛÚˆÛŒ مانا جاتا ÛÛ’ اور Ûر قوم Ú©Û’ Ø¯Ø±Ù…ÛŒØ§Ù†Û Ø·Ø¨Ù‚Û Ú©ÛŒ Ú©Ú†Ú¾ منÙرد خصوصیات Ûوتی Ûیں۔ Ûمارا Ø¯Ø±Ù…ÛŒØ§Ù†Û Ø·Ø¨Ù‚Û Ø¨Ú¾ÛŒ بعض خصوصیات Ú©Û’ اعتبار سے دنیا بھر میں نمایاں ÛÛ’ØŒ جن میں Ú©Ú†Ú¾ مزاØÛŒÛ Ø§ÙˆØ± باقی المناک Ú©Û’ زÙÙ…Ø±Û Ù…ÛŒÚº آتی Ûیں۔
Ùخر Ûمارے درمیانے طبقے کا بنیادی رنگ ÛÛ’ جس Ú©Û’ لیے ÛÙ… کارکردگی کا Ûونا ضروری Ù†Ûیں سمجھتے Ù„Ûٰذا بعض اوقات ÛÙ… اس پر بھی دنیا سے داد وصول کرنا چاÛتے Ûیں Ú©Û Ûمارے Ûاں چار موسم آتے Ûیں، ایک جوشیلے نوجوان Ù†Û’ تو مجھے میری منÙÛŒ سوچ پر Ø´Ø±Ù…Ù†Ø¯Û Ú©Ø±ØªÛ’ Ûوئے ÛŒÛ Ù‚Ø§Ø¨Ù„ Ùخر بات بتائی Ú©Û Ûمارے وطن میں Ù¾Ûاڑ Ûیں اور بارش بھی Ûوتی ÛÛ’ØŒ جس سے Ûرطر٠اÙڑتی Ûوئی گرد بیٹھ جاتی ÛÛ’Û”
ÛŒÛ Ù…Ø¹ØµÙˆÙ…ÛŒØª اس تØریک کا ثمر ÛÛ’ جس کا دعویٰ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³Ù„Ø§Ù… سے Ù¾ÛÙ„Û’ دنیا میں تاریکی ÛÛŒ تاریکی تھی۔
Ùخر اور نرگسیت Ú©Û’ لیے Ú©Ù… علمی ایک ضروری شرط ÛÛ’ØŒ یوں Ú©Ûا جاسکتا ÛÛ’ Ú©Û Ø¹Ø§Ù„Ù… Ú©Û’ لیے انکسار اتنا ÛÛŒ Ùطری ÛÛ’ جتنا بچے Ú©Û’ لیے Ùخر۔
Ûماری نسلوں Ú©Ùˆ بے علم رکھنے Ú©Û’ لیے صدیوں سے ایک تØریک جاری ÛÛ’Û” برصغیر Ûند میں جب مسلم Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û Ø§ÙˆØ± ان Ú©Û’ رؤسا Øکمران تھے تو ان Ú©Û’ ØºÙ„Ø¨Û Ùˆ اقتدار Ú©Ùˆ قائم رکھنے Ú©Û’ لیے ضروری تھا Ú©Û Ø§ÛŒÚ© Ûجوم ان Ú©ÛŒ نگرانی کرے، ان Ú©Û’ لیے Ø³ÛŒÙ†Û ØªØ§Ù† کر میدان میں اÙترے، ان Ú©ÛŒ تلوار بنا رÛÛ’Û” ایسا جاں نثار Ûجوم Ûندو رعایا میں سے بھرتی کرنا ممکن Ù†Û ØªÚ¾Ø§ اور صر٠مسلم عوام ÛÛŒ ان Ú©Û’ اقتدار Ú©Û’ Ù…ØاÙظ Ûوسکتے تھے Ù„Ûٰذا انÛیں Ø·Ø±Ø Ø·Ø±Ø Ú©Ø§ Ùخر سکھایا گیا۔
مسلمان Ûونے کا Ùخر، بÛادری کا Ùخر، گردنیں کاٹنے Ú©ÛŒ Ùضیلت اور واÙر قوت٠مردمی کا Ùخر۔ Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ûمارے تاریخی ادب میں اس Ø·Ø±Ø Ú©Û’ جملے کثرت سے ملتے Ûیں؛ کشتوں Ú©Û’ پشتے لگادیے؛ Ú©Ùار Ú©Ùˆ گاجر مولی Ú©ÛŒ Ø·Ø±Ø Ú©Ø§Ù¹ ڈالا؛ Ø´Ûر Ú©ÛŒ گلیاں بت پرستوں Ú©ÛŒ لاشوں سے بھر گئیں؛ اتنی بیویوں کا ØÙ‚ زوجیت عمدگی سے ادا کیا۔
دین Ú©Û’ Ùخر میں بھی صر٠نعرے لگانے اور جذباتی Ûونے Ú©Ùˆ Ùضیلت دی گئی، دین Ú©Û’ لیے صر٠قرآن Ù¾Ú‘Ú¾ لینے Ú©Ùˆ علم Ùˆ Ùضل Ú©ÛŒ بنیاد قرار دے دیا گیا، Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ù…Ø³Ù„Ù… Øکمرانی Ú©Û’ آٹھ سو برس میں برصغیر میں عوام Ú©ÛŒ تعلیم کا کوئی نظام Ù†Û Ø¨Ù† سکا۔
علم کیا ÛÛ’ØŸ Ú©Ù† معاملات کا علم ضروری ÛÛ’ØŸ کیا زراعت، تجارت، ØرÙت، سماجی زندگی یعنی انسانوں Ú©Û’ Ù¾Ùرامن تعلقات، صØت Ø¹Ø§Ù…Û Ø§ÙˆØ± ثقاÙت Ùˆ تÙریØØŒ ایسے بیسیوں معاملات پر غوروÙکر Ú©ÛŒ ضرورت ÛÛ’ یا Ù†Ûیں؟ اس پر مسلم ادوار میں Ù†Û Ú©Ø¨Ú¾ÛŒ ØªÙˆØ¬Û Ø¯ÛŒ گئی، Ù†Û Ú©ÙˆØ¦ÛŒ پیش رÙت Ûوسکی۔
Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø¨Ø±ØµØºÛŒØ± جو اسلام Ú©Û’ ظÛور سے Ù¾ÛÙ„Û’ علم ÛندسÛØŒ ریاضی، ÙسلÙÛ ÙˆÛŒØ¯Ø§Ù†ØªØŒ علم موسیقی اور ÙÙ† سنگ تراشی Ú©Û’ لیے مشÛور تھا، Ûمارے مسلم بادشاÛÙˆÚº Ú©Û’ دور میں کسی بھی میدان میں Ø¢Ú¯Û’ Ù†Ûیں بڑھا۔
جنوبی Ûند اور بنگال میں دستکاری Ú©ÛŒ جو روایت Ûندوستان کا Ùخر بیان Ú©ÛŒ جاتی ÛÛ’ اس میں مسلمانوں Ú©ÛŒ دلچسپی صر٠ٹیکس وصول کرنے تک Ù…Øدود تھی یا تجارت Ú©Û’ لیے۔ ÛÙ… بڑے Ùخر سے Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û ÛÙ… Ù†Û’ Ûندوستان میں عدل قائم کیا۔ لیکن سچ ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ú†Ú¾ÙˆØª اچھوت رÛÛ’ اور ستی Ú©ÛŒ رسم جاری رÛی۔
جب انگریزوں Ù†Û’ مسلمان بادشاÛÙˆÚº کا اقتدار ختم کیا تو Ûمارے دینی رÛنماؤں Ù†Û’ اسے اسلام کا Ø§Ù„Ù…ÛŒÛ Ù‚Ø±Ø§Ø± دے کر مسلم عوام Ú©Ùˆ جدید علم Ùˆ Ùکر سے ٹکرادیا۔ ÙˆÛÛŒ خود پسندی اور تÛذیبی نرگسیت جس Ù†Û’ صدیوں تک عام مسلمانوں Ú©Ùˆ عام Ûندوؤں سے دور رکھا تھا، اب Ùرنگیوں Ú©Û’ Ú©Ùری علوم سے دور رکھنے Ú©Û’ لیے Ûتھیار بنائی گئی، جن لوگوں Ù†Û’ علوم٠نو Ú©ÛŒ ضرورت پر زور دیا، کاÙر Ú©Ûلائے اور اب تک کاÙر ÛÛŒ Ú©ÛلارÛÛ’ Ûیں۔
تØریک پاکستان Ú©Û’ رÛنماؤں کا Ù†Ø¸Ø±ÛŒÛ Ø¬Ùˆ بھی تھا، لیکن ÛŒÛ ÙˆØ§Ø¶Ø ÛÛ’ Ú©Û Ûمارے رؤسا اور علمائے دین اس مشن پر متÙÙ‚ تھے Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù… عوام Ú©Ùˆ علم Ùˆ انکسار سے دور اور Ùخر پر قائم رکھا جائے۔ اس Ú©Û’ لیے دین اسلام Ú©Ùˆ Ûتھیار بنانا Ùطری بھی تھا اور آسان بھی۔
Ù¾Ú†Ú¾Ù„Û’ ساٹھ برس سے مسلسل بڑھتا Ûوا دینی اÙبھار اور مسلسل Ú¯Ûری Ûوتی Ûوئی خود پسندی ایک دوسرے کا ØØµÛ Ûیں۔ ساری دنیا سے Ù†Ùرت کرنے اور ٹکرانے Ú©Û’ لیے ایسی ÛÛŒ خود پسندی Ûٹلر Ù†Û’ جرمن قوم میں اÙبھاری تھی اور جاپانی جرنیلوں Ù†Û’ جاپانیوں میں پیدا Ú©ÛŒ تھی۔
ان اقوام Ú©ÛŒ ایجادی اور تخلیقی صلاØیتوں کا Ø§Ø¹ØªØ±Ø§Ù Ú¯Ø±Ú†Û Ø³Ø§Ø±ÛŒ دنیا Ú©Ùˆ تھا اور ان دونوں ملکوں Ú©Û’ جرنیلوں اور رÛنماؤں کا کردار ایسا مشکوک یا متنازع Ù†Û ØªÚ¾Ø§ جیسا Ú©Û Ûمارے Ûاں ÛÛ’Û” پھر بھی ان طاقتور قوموں کا جو انجام Ûوا سب Ú©Û’ سامنے ÛÛ’Û”
نجانے Ûمارے Ùوجی لیڈروں، دینی عالموں اور وڈیروں Ù†Û’ مل کر Ûماری نسلوں Ú©Ùˆ اسلامی Ùخر Ú©Û’ ذریعے جÛالت Ú©Û’ اندھیرے میں کیوں دھکیلا ÛÛ’ØŸ ممکن ÛÛ’ ÛŒÛ Ø³Ø¨ نیک نیتی سے Ù…Øض Ú©Ù… علمی Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ کیا گیا Ûو؛ لیکن جب اس Ú©Û’ Ù†ØªÛŒØ¬Û Ù…ÛŒÚº خود Ú©Ø´ بمبار اور طالبان پیدا Ûوتے Ûیں جو اپنی ÛÛŒ قوم Ú©ÛŒ انتڑیاں اÙدھیڑے ڈال رÛÛ’ Ûیں تو صا٠نظر آتا ÛÛ’ Ú©Û Ø¯Ù†ÛŒØ§ سے Ù†Ùرت اور علیØدگی Ú©Û’ جارØØ§Ù†Û Ø±ÙˆÛŒÙˆÚº کا اگلا Ùطری Ù†ØªÛŒØ¬Û ÙˆÛ ØªØµØ§Ø¯Ù… ÛÛ’ جس کا Ù¾Ú¾Ù„ بربادی اور انتشار Ú©Û’ سوا Ú©Ú†Ú¾ Ù†Ûیں؛ ان خوÙناک Øالات میں اسی صدیوں پرانے طرزÙکر پر ÚˆÙ¹Û’ رÛÙ†Û’ کا سبب Ú©Ú†Ú¾ اور ÛÛŒ نظر آتا ÛÛ’Û”
دنیا بھر میں ایک بھی مسلم ملک ایسا Ù†Ûیں جس Ù†Û’ Ûماری اسلامی یا تصادمی سیاست Ú©ÛŒ Øمایت Ú©ÛŒ ÛÙˆÛ” دوسری طر٠امریکا، یورپ، روس اور Ûندوستان Ú©ÛŒ طر٠سے متØØ¯Û Ú©Ø§Ø±Ø±ÙˆØ§Ø¦ÛŒ Ú©ÛŒ باتیں سننے میں آرÛÛŒ Ûیں، جس پر چین کا ردّعمل غالباً خاموشی Ú©Û’ سوا Ú©Ú†Ú¾ Ù†Û Ûوگا۔
Ú©Ûیں ایسا تو Ù†Ûیں Ú©Û Ûمارے Ú©Ú†Ú¾ Øلقے کسی Ú©Û’ اشارے پر Ûماری اÙواج اور عوام Ú©Ùˆ ایک ناقابل بیان تباÛÛŒ Ú©Û’ لیے تیار کر رÛÛ’ Ûیں؟
ڈان نیوز